مهران باهری در حاشیه کارگاه های آموزشی این دوره های ضمن خدمت از نیروی انسانی متعهد و کارآمد به عنوان کلید توسعه و پیشرفت هر کشور نام برد و خاطر نشان کرد: توانمند سازی و بروز رسانی نیروی انسانی متناسب با نیاز های جامعه و دانش آموزان لازمه ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

    وی تاکید کرد: کیفیت بخشی باید سرلوحه همه برنامه های آموزش و پرورش استثنایی قرار گیرد و تقویت تفکر پژوهش محور در تمامی حوزه های آموزشی، پرورشی و توانبخشی ضروری است.

    باهری بر ایجاد عطش یادگیری در دانش آموزان استثنایی در مدارس تاکید کرد و گفت: باید برنامه((به من بیاموز؛من می توانم )) در مدارس استثنایی نهادینه شود.

    سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان شناخت توانمندی های دانش آموزان استثنایی و ایجاد مثلث رضایت مندی معلم، اولیا و دانش آموزان در مدارس استثنایی را ضروری دانست.

    مهران باهری زندگی بخشی به دانش آموزان استثنایی را از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش استثنایی دانست و خاطر نشان کرد: تقویت مهارت آموزی و آموزش مهارت های زندگی لازمه تحقق این هدف مهم است.

    وی با بیان این که دانش آموزان کم توان ذهنی در هوش انطباقی، آینده نگری و قدرت خلاق دچار مشکل هستند، گفت: این دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی می باشند، پس تدوین برنامه توانمند سازی متناسب نیازهای این دانش آموزان در آموزش و پرورش استثنایی ضروری است.

    باهری حرفه آموزی و مهارت آموزی به دانش آموزان استثنایی را بهترین روش برای حضور مستقل آنها در جامعه دانست و اظهار کرد: تقویت مدارس متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای نیز ضروری است.

    وی بر برنامه ریزی برای راه اندازی نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان استثنایی در سطح شهرستان و مناطق تاکید کرد.

    بر پایه این گزارش: ۳ هزار و ۹۶۰ نفر ساعت دوره ضمن خدمت کتاب های تازه تالیف فارسی چهارم ابتدایی کم توان ذهنی، ریاضیات دهم متوسطه حرفه ای، مطالعات اجتماعی کم توان ذهنی و زبان آموزی ناشنوایان به مدت ۳ روز در مجتمع ناشنوایان احیا کرمان برگزار شد.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت نیکان فایل محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس