حداکثر فشار به لیگ برتر برای دفع طاعون کرونا

[ad_1]

مسابقات باشگاهی ایران در این فصل به گونه ای دنبال می شود که بازیکنان چند روز برای استراحت و تمرین فرصت دارند تا شاید عواقب طولانی مدت کرونا جبران شود.

به گزارش ایسنا، شیوع ویروس کرونا در پایان سال 98 و تعطیلی حدود 4 ماهه لیگ برتر نوزدهم باعث شد تا تقویم مسابقات باشگاهی به تاخیر بیفتد و از آن زمان لیگ برتر نوزدهم، بیستم و بیست و یکم برگزار شد. با هرج و مرج و تاخیر این در مورد بازی شدید در ساعات غیر معمول هفته و از دست دادن زیبایی بازی است. بنابراین تیم ها زمانی برای استراحت و انجام تمرینات تاکتیکی ندارند و از طرفی مدام در سفر هستند و همین موضوع اگرچه جذابیت بازی ها را کم می کند اما باعث مصدومیت های زیادی شده است.

در واقع برنامه فعلی سازمان لیگ به جای تمرکز بر افزایش کیفیت، به پایان فصل جاری و پرهیز از تاخیر در پایان فصل می پردازد و مسئولان این سازمان می گویند که هیچ کدام ندارند. انتخابی جز درمان این وضعیت برای حل مشکل فعلی محکم برگزار شد.

به طور معمول مسابقات باشگاهی ایران همیشه از اواخر تیر یا اوایل مرداد شروع می شود و در حدود اردیبهشت یا خرداد به پایان می رسد، اما در دو فصل گذشته مسابقات در پایان مرداد ماه به پایان می رسید و در نتیجه فصل جدید در سال جاری آغاز شد. اکتبر و نوامبر

با شروع جام جهانی در 20 نوامبر 1401، این نگرانی وجود داشت که تاخیر در شروع فصل بیست و دوم لیگ برتر مشکلاتی را برای تیم ملی و باشگاه ها ایجاد کند، اما امروزه فشار زیادی بر لیگ برتر برای جلوگیری از این مشکل است.

خواندن
شخصیت های سیاسی اروپایی از ایران و آمریکا

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات فوتبال ایران اخیرا از تلاش و برنامه خود برای پایان مسابقات در خرداد ماه سال آینده خبر داده است. وی در خصوص جزئیات این برنامه و شروع فصل آینده در خصوص برگزاری جشن جام جهانی در رقابت های باشگاهی گفت: جام جهانی از 29 آبان ماه آغاز می شود و تلاش می کنیم طبق برنامه ریزی این مسابقات پیش برویم. در حالت ایده آل، انتظار داریم پایان فصل جاری در ژوئن و شروع فصل جدید در ماه آگوست و پایان نیم فصل قبل از شروع جام جهانی باشد.

وی با جبران دو ماه و نیم تاخیر مسابقات باشگاهی گفت: در سال اول و دوم شروع کرونا، مسابقات باشگاهی ما تقریباً دو ماه و نیم تاخیر داشت. برای جبران این دو ماه و نیم باید نمایش را از فرم زیبایش خارج می کردیم. به همین دلیل است که همه بازی ها در یک روز و ساعاتی هستند که وضعیت خوبی ندارند. امیدوارم با همکاری خوب باشگاه ها، تیم های فوتبال و… که تا امروز همراه ما بودند مسابقات را طوری جلو ببریم که خرداد ماه مسابقات را تمام کنیم و بعد با یک استراحت خوب لیگ را به گونه ای شروع کنیم که جام جهانی الف با نیم فصل آینده فصل آینده لیگ که یک وضعیت ایده آل است.

این برنامه ریزی به این دلیل است که در صورت جبران نشدن تاخیر دو ماه و نیم و شروع مسابقات از مهرماه مانند دو دوره قبل، به دلیل تعطیلی مسابقات باشگاهی به دلیل برگزاری جام جهانی از اواسط آبان. تاخیر بیش از دو ماه و نیم لیگ برتر ایران امری عادی است، اما سازمان لیگ و باشگاه ها در این فصل برای جبران تبعات شیوع ویروس کرونا در آینده، در مقابل فشار مسابقات ایستادگی کرده اند.

خواندن
سرپرست فرمانداری شهرستان زابل منصوب شد

انتهای پیام

[ad_2]
منبع

مطلب پیشنهادی

چاپ پرچم ساحلی لرستان (4)

چاپ پرچم ساحلی بادبانی انواع پرچم ساحلی بادبانی     در هم اکنون حاضر، چاپ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *