همه چیز درباره گرایش جنسی دمیسکشوال

گرایش جنسی دمی‌سکشوال, غیرجنس‌گرا, ویژگی افراد دمیسکشوال

گرایش جنسی دمیسکشوال

 

دمیسکشوال؛ اول پیوند عاطفی، بعد رابطه جنسی

دمی سکشوال گرایشی جنسی است که جدیدا وارد محاورات روزانه شده است، افراد دمیسکشوال تا قبل از این که با یک نفر رابطه عاطفی عمیق نداشته باشند نمیتوانند کشش جنسی احساس کنند. 

تمایلات و گرایش جنسی انسان یکی از پیچیده ترین مباحث در روانشناسی محسوب می شود و از آنجا که به تعداد افراد دنیا ، میتواند متفاوت باشد بنابراین ارائه توصیف دقیق از تمایلات جنسی افراد دشوار است.

یکی از این گرایش های جنسی پیچیده و البته چند لایه دمیسکشوال ( به انگلیسی : Demisexual ) است. 

 

دمیسکشوال به این معنی است که فرد ابتدا میخواهد رابطه عاطفی عمیق برقرار کند و سپس وارد رابطه جنسی شود. البته شاید نتوان در یک جمله تعریف درستی از این گرایش جنسی ارائه داد پس بهتر است برای شناخت بیشتر ویژگی های این افراد و شباهت ها و تفاوت های آن ها با سایر گرایشات جنسی ، با ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

از آنجا که واژه دمیسکشوال ، اصطلاحی است که از سال 2006 در گفتگوهای روزمره مورد استفاده قرار گرفت بنابراین سوتفاهم زیادی در مورد آن وجود دارد. 

 

برخی از افرد تصور میکنند که دمیسکشوال ها افرادی محتاط و محافظه کار هستند که نسبت به داشتن رابطه جنسی محتاط هستند  یا اینکه به اشتباه تصور میکنند این افراد رابطه جنسی را دوست ندارند و نمیتوانند درک کنند که برای افراد دمی سکشوال تجربه کشش جنسی در گروی برقراری رابطه عاطفی عمیق است. 

 

درست است که هر رابطه عاطفی در دمی سکشوال ها منجر به کشش جنسی نمی شود ولی زمانی که طرف مقابل بتواند عمیقا به قلب یک دمیسکشوال نفوذ کند ، کشش جنسی بسیار زیادی نسبت به او احساس خواهند کرد. 

 

تعریف دمیسکشوال

پیشوند ” Demi ” در لاتین به معنی ” نصف ” است و زمانی که در کنار سکشوال قرار می گیرد یعنی فردی که در میانه طیف بی جنسگرایی یا ” آسکشوال ” قرار گرفته است. 

واژه دمی سکشوال از سال 2008 به تدریج وارد واژه نامه های مدرن شده است. 

 

با این که میل جنسی یک طیف است و ملاک درستی برای اندازه گیری ندارد ولی برخی از افراد دمی سکشوال از این نظر که ضرورتی برای  رابطه جنسی احساس نمی کنند ممکن است به اشتباه خودشان را ” آسکشوال ” بدانند تا زمانی که واقعا بتوانند رابطه ای عاطفی با شخصی دیگر برقرارکنند. 

 

ویژگی های افراد دمیسکشوال

یک فرد دمیسکشوال زمانی که در یک رابطه عاطفی قوی قرار بگیرد، رابطه جنسی را دوست دارد ولی در صورت عدم وجود چنین رابطه ای، نداشتن رابطه جنسی برایشان اهمیتی ندارد. 

 

در بین گرایش های جنسی مختلف فقط ، ساپیوسکشوال ها شباهت کمی به دمیسکشوال ها دارند. هر دو گروه جذب فردی با ویژگی های خاص می شوند. 

سایپوسکشوال ها در مرحله اول جذب هوش فرد می شوند و با جاذبه فیزیکی و جنسی او کاری ندارند.

 

البته ساپیوسکشوال ها فقط جذب افراد باهوش می شوند و حتی بدون برقراری رابطه عاطفی میتوانند از نظر جنسی جذب او شوند ولی دمیسکشوال ها برای این که از نظر جنسی جذب یک نفر شوند حتما باید رابطه عاطفی نزدیکی با او پیدا کنند. 

 

تمایلات و گرایش جنسی, تست دمیسکشوال, Demisexual چیست

ویژگی افراد دمیسکشوال

 

دمیسکشوال ها از نظر جنسی جذب سلبریتی ها نمی شوند

فرد دمیسکشوال هرگز نسبت به یک فرد غریبه یا کسی که به تازگی ملاقات کرده ، هر چقدر هم که جذابیت فیزیکی داشته باشد ، نمی تواند جذب شود. 

هیچگاه از نظر جنسی جذب بازیگران ، بازیکنان تیم ها ، خواننده ها و غیره نمی شود. 

 

نمیتواند از نظر جنسی به شخصی فکر کند که رابطه عاطفی با او نداشته است و احتمالا درباره شریک جنسی یا فردی مشهور خیالپردازی نمی کند. 

احتمالا در دوران مدرسه حرفهای همسالان خود در مورد جذب شدن به افراد مشهور را شنیده اید ولی خودتان هیچ گاه چنین کششی را احساس نکرده اید. 

 

دمی سکشوال های فریفته ظاهر فیزیکی نمی شوند

جذابیت فیزیکی طرف مقابل برای دمیسکشوال از نظر اهمیت در درجه دوم قرار دارد و فقط زمانی از نظر جنسی جذب کسی می شوند که از نظر عاطفی به قلبشان راه پیدا کرده باشد. یعنی باید به مرور زمان به اندازه کافی صمیمی شوند تا بتوانند رابطه جنسی داشته باشند. 

 

شاید با خودتان بگویید خیلی ها هستند که میخواهند قبل از رابطه جنسی از نظر عاطفی و هیجانی به طرف مقابل نزدیک شوند ولی تفاوت ظریفی بین این تمایلات وجود دارد. 

فردی که دمیسکشوال است به طور آگاهانه این انتخاب را انجام نمی دهد یعنی مثل بقیه نیستند که از نظر جنسی جذب یک نفر شوند ولی ترجیح بدهند که از رابطه جنسی با او خودداری کنند ، این افراد تا زمانی که رابطه عاطفی شکل نگیرد ، حس جنسی به طرف مقابل ندارند. 

 

جذابیت فیزیکی برای افراد دمی سکشوال هیچ مفهومی ندارد و حتی این ویژگی ممکن است باعث شود که دیگران آن ها را مغرور بدانند. 

یک فرد دمیسکشوال زمانی که با شخصی آشنا میشود از همان ابتدا چیزی به عنوان رابطه جنسی به ذهنشان نمی آید و فقط میخواهند طرف مقابل را بشناسند. 

 

گرایش جنسی دمی‌سکشوال, غیرجنس‌گرا, ویژگی افراد دمیسکشوال

خصوصیات افراد دمیسکشوال

 

افراد دمی سکشوال لزوما مغرور نیستند 

ترسی از رابطه جنسی ندارند ولی میل جنسیشان نسبت به طرف مقابل تا زمانی که رابطه ای صمیمانه و واقعی شکل نگرفته باشد ، بیدار نمی شود. 

میلی جنسیشان کم نیست.

علت نداشتن رابطه جنسی در آن ها اعتقادات مذهبی یا اخلاقی نیست. 

 

پورن نمیتواند آن ها را برانگیخته کند

احتمال این که دیدن تصاویر یا فیلم های پورن نتواند میل جنسی شما را برانگیخته کند وجود دارد. دلیلش این است که شما برای برانگیخته شدن میل جنسی نیاز به ارتباط قوی عاطفی دارید نه تصاویر غیر اخلاقی از رابطه دو نفر دیگر. 

 

به نظر دیگران در خصوص رابطه جنسی سخت گیرند

افراد غیر دمیسکشوال نمی توانند آن ها را درک کنند و به  اشتباه فکر میکنند برای رابطه جنسی سخت گیرند و ادا در می آورند ولی نمیدانند که افراد دمیسکشوال به ندرت حسی به کسی پیدا می کنند و اگر شخصی وارد قلبشان شود ، این احساس را کاملا جدی می گیرند. 

فرد دمیسکشوال از نظر عاطفی، آسیب پذیر و صادق است و محبتش را به شیوه ای لطیف ابراز میکند. 

سایرین نمی توانند چنین احساسی را درک کنند و متوجه نخواهند شد که یک فرد دمیسکشوال چرا از رابطه جنسی دوری میکنند و فکر میکنند شاید میل جنسی اش کم باشد یا به دنبال عشق افلاطونی است.

 

رفتار صحیح با دمیسکشوال ها, تمایلات و گرایش جنسی, تست دمیسکشوال

رفتار دمیسکشوال ها 

 

صمیمت برایشان حول رابطه جنسی نمیچرخد

دمیسکشوال ها قبل از برقراری رابطه عاطفی دلشان میخواهد با پارتنرشان موسیقی گوش بدهند ، غذا بخورند ، حرف بزنند و کارهای رمانتیک به جز رابطه جنسی داشته باشند. 

دیگران این رفتار را به حساب سرد مزاجی جنسی می گذارند در حالی که فرد دمیسکشوال از جنسی سرد نیست شاید برعکس خیلی هم گرم باشد  میل جنسی بالایی داشته باشد ولی تا زمانی که رابطه عاطفی صمیمی ای برقرار نکنند نمی توانند از نظر جنسی جذب شریک عاطفیشان شوند.

 

رفتار صحیح با دمیسکشوال ها

اگر جزو اطرافیان یک دمیسکشوال هستید یا عاشق او شده اید مسلما در رابطه با او نیاز به صبر و بردباری دارید.

 

• او را نصیحت نکنید : در صورتی که متوجه شدید دوستتان یا کسی که با او وارد رابطه شده  اید دمیسکشوال است او را نصیحت یا قضاوت نکنید و صرفا به حرفها و درد دلش گوش کنید.

 

• صبر داشته باشید : برقراری رابطه عمیق عاطفی با یک دمی سکشوال ممکن است چند سال طول بکشد یا شاید هم با چند بار قرار ایجاد شود. دمیسکشوال ها در اولین قرار فقط سعی در شناخت شما دارند و هیچ تصوری از رابطه جنسی در ذهنشان ندارند و میتوان گفت که 67 درصد دمیسکشوال ها تا ایجاد پیوند عمیق عاطفی نسبت به رابطه جنسی بی  علاقه اند یا خودآگاهانه از آن اجتناب می کنند.

در رابطه عاطفی با یک فرد دمی سکشوال باید صبور باشید و اگر حس میکنید در پیشبرد رابطه عاطفیتان موفق هستید و میتوانید او را دکر کنید باید بدانید که او هم میخواهد رابطه تان به موفقیت برسد. 

در مورد احساسات و خواسته هایه تان از رابطه صدایت داشته باشید و مشخص کنید که از رابطه چه میخواهید تا بتوانید تصمیم درستی برای ادامه یا ترک رابطه بگیرید.

 

• به او احترام بگذارید : اگر نمیتوانید این گرایش را درک کنید ، حق ندارید احترام را کنار بگذارید و به او بگویید قدیمی فکر میکند با سرد است یا به هم جنسش گرایش دارد. تحت فشارش نگذارید یا انگ سخت گیر بودن به او نزنید. یک فرد دمیسکشوال را تحت فشار قرار ندهید که برای رفتارش دلیل بیاورد ، جملاتی که معمول دمیسکشوال ها زیاد می شوند عبارتند از :

– لابد مذهبی هستی و فکر میکنید گناهه ؟

– به نظرت رابطه داشتن کار زشتیه ؟

– چقدر اُملی و قدیمی فکر میکنی . 

– لابد میترسی

– ادا در میاری

– به نظرم سردی و میل جنسی نداری

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

خواندن
میل جنسی من چرا اینقدر بالا است و آیا می توانم آن را کاهش دهم؟

مطلب پیشنهادی

سندرم دون ژوان یا دون خوان چیست؟ علائم، علل و درمان

مجموعه: دانستنیهای جنسی دون ژوان یعنی چه   دون ژوان کیست و چه ویژگی هایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *