چه چیزی باعث نعوظ ناقص می شود و راه درمان چیست؟

انواع نعوظ ناقص, علل نعوظ ناقص در مردان, درمان نعوظ ناقص در مردان

نعوظ ناقص در آقایان

 

دلایل نعوظ ناقص در آقایان و روش های درمان 

نعوظ ناقص یکی از مشکلاتی است که تقریبا 10 درصد مردان ایرانی آن را تجربه می کنند، احتمال نعوظ ناقص با افزایش سن و کاهش سلامت جسمی یا بروز مشکلات روحی از جمله استرس و افسردگی بیشتر می شود.

به صورت تخمینی میتوان گفت که بیش از 10 درصد مردان ایرانی دچار مشکلاتی از جمله اختلال نعوظ و نعوظ ناقص هستند پس شما تنها نیستید. 

نعوظ ناقص در مردان به مشکلی گفته می شود که آلت به نعوظ کامل نمی رسد و سفتی لازم برای دخول را ندارد.

 

نعوظ ناقص میتواند با عوارضی از جمله عقده حقارت و کاهش اعتماد به نفس در مردان همراه شود که نتیجه ای به جز سردی رابطه زناشویی در پی ندارد بنابراین باید هر چه سریعتر علت آن را پیدا کرد و برای درمان آن اقدام نمود.

 

علت نعوظ ناقص در جوانان معمولا به دلیل مشکلات روحی ، عدم احساس صمیمیت در ازدواج ، استرس یا عدم تغذیه مناسب است ولی نعوظ ناقص در میان سالی در صورتی که تکرار شود میتواند اولین نشانه و اعلام خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی باشد. 

 

نعوظ ناقص در مردان جزو ناتوانی های جنسی محسوب می شود به همین دلیل مردان به جای این که به دنبال راه حل و درمان مشکلشان باشند ، ترجیح می دهند از همسر خود دوری کنند تا متوجه مشکلشان نشود و زن از همه جا بی خبر به دنبال پیدا کردن راه حل در رفتارهای خودش است. 

 

معمولا مردان در چنین شرایطی برای این که مردانگیشان زیر سوال نرود و تحت فشار برای درمان از سمت همسرشان قرار نگیرند ، خودشان را به بیراهه می زنند و حاضرند هر گونه حرف ناراحت کننده ای به همسرشان بزنند و به او تلقین کنند که دیگر برایشان جذابیت جنسی ندارد.

 

به دلیل تفکر و رویکرد اشتباهی که مردان درباره توانایی جنسی و مردانگی دارند ، ناتوانی جنسی جزو شایع ترین مشکلات درمان نشده در جوامع مختلف است. ناتوانی جنسی در مردان ایرانی یا سایر کشورها خیلی بیشتر از چیزی است که تصورش را می کنید ولی فقط یک درصد از مردان مبتلا به نعوظ ناقص تحت درمان قرار می گیرند. 

شایع ترین علت عدم درمان نعوظ ناقص نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش های درمانی مطمئن و بدون خطر است. 

 

 راههای درمان نعوظ ناقص, نعوظ ناقص در مردان, عوامل نعوظ ناقص

انواع نعوظ ناقص

 

انواع نعوظ ناقص 

نعوظ ناقص یا ناتوانی جنسی مشکلی است که مرد بیمار و همسرش را تحت تاثیر قرار میدهد بنابراین درمان آن نیاز به کمک هر دو نفر دارد. 

نعوظ ناقص مردان میتواند به دو  شکل اولیه و ثانویه بروز کند. 

 

نعوظ ناقص اولیه : مردانی که مبتلا به نعوظ ناقص اولیه هستند از ابتدای بلوغ توانایی کافی برای انجام یک رابطه جنسی مطلوب را نداشته اند. نعوظ ناقص اولیه بسیار نادر است و معمولا به دلایل عمیق روانشناسی از جمله ترس از صمیمیت ، احساس گناه یا اضطراب ایجاد می شود. 

 

نعوظ ناقص ثانویه : این مشکل زمانی ایجاد می شودکه فرد بعد از مدتی توانایی فعال شدن آلت جنسی خود را از دست می دهد ، این بیماری به تدریج ایجاد می شود و شدت می گیرد. مردان مبتلا به نعوظ ناقص ثانویه فقط در 25 درصد موارد توانایی فعالیت جنسی مطلوب دارند. 

 

تاثیر افزایش سن و نعوظ ناقص در مردان

توانایی نعوظ مردان به طور طبیعی با افزایش سن ، کاهش پیدا میکند. با افزایش سن از 50 به 70 سال ، میزان شیوع نعوظ ناقص بین 5 – 15 درصد افزایش پیدا میکند. 

نعوظ ناقص در 5 درصد افراد زیر 40 سال با درجات مختلف مشاهده می شود. 

بر اساس مطالعات انجام شده 60 درصد مردان در دهه 50 سالگی قادر به فعالیت جنسی هستند ولی این عدد در دهه  70 به 33 درصد می رسد. 

60 درصد مردانی که سکته قلبی می کنند دچار نعوظ ناقص می شوند. 

50 درصد مردان دیابتی دچار نعوظ ناقص می شوند. 

 

علت نعوظ ناقص در مردان

علت 15 درصد نعوظ ناقص ، بروز مشکلات روحی است. علت نعوظ ناقص در جوانی در اغلب موارد مشکلات روحی است.

علت 85 درصد نعوظ ناقص در مردان اختلال عملکرد فیزیولوژیک است که شایع ترین دلایل آن عبارتند از :

40 درصد بیماری های قلبی عروفی از جمله تصلب شرائین

30 درصد دیابت

10 درصد اختلالات عصبی از جمله قطع نخاع ، ام اس و پارکینسون

9 درصد جراحی و صدمات لگن

8 درصد مصرف مواد مخدر ، دخانیات ، اروهای ضد فشار خون و ضد افسردگی

3 درصد اختلالات هورمونی

 

علل نعوظ ناقص در مردان, درمان نعوظ ناقص در مردان, درمان نعوظ ناقص

راههای تشخیص نعوظ ناقص

 

تشخیص علت روانی یا جسمی نعوظ ناقص

به طور طبیعی مردان هنگام خواب شبانه تا صبح چندین بار دچار تحریک جنسی می شوند و آلت تناسلیشان نعوظ پیدا می کند. شما با یک آزمایش ساده و بیدار ماندن شبانه بالای سر شوهرتان می توانید مشاهده کنید آیا در طول خواب شبانه دچار نعوظ می شود یا خیر .

 

فعالیت آلت تناسلی هنگام خواب نشان میدهد که بدن شوهرتان از نظر فیزیکی مشکلی ندارد و سیستم عصبی ، عضلات و عروق او به خوبی کار می کنند و علت نعوظ ناقص و عدم توانایی حفظ نعوظ او مشکلات جسمی نیست. 

 

روش ساده تری که میتوانید استفاده کنید این است که برچسبی روی یک سمت آلت تناسلی به صورت طولی بچسبانید اگر صبح که بیدار شدید ، برچسب سر جایش نبود یعنی در طول شب آلت تناسلی شما به نعوظ رسیده است و از نظر جسمی سالم هستید. 

 

درمان نعوظ ناقص در مردان 

نعوظ ناقص به معنی عدم توانایی ایجاد و حفظ نعوظ مناسب برای رابطه دخولی موفق است. عدم توانایی حفظ نعوظ تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی مشترک و افزایش مشکلات شخصی بین زوجین دارد و میتواند باعث افزایش اضطراب ، افسردگی ، از بین رفتن اعتماد به نفس و کاهش رضایت از زندگی زناشویی شود لذا درمان نعوظ ناقص باید جزو اولویت های زندگیتان قرار بگیرد. 

 

علم پزشکی در قدیم 90 درصد مشکلات نعوظ را به اختلالات روانی مردان نسبت میداد ولی پیشرفت دانش پزشکی و روش های نوین اورولوژی نشان داد که بیش از 50 درصد ناتوانی های جنسی علت ارگانیک دارند و به دلیل اختلال در سیستم عصبی و سیستم بیوشیمی و عروق رخ میدهد. 

 

از آنجا که بسیاری از بیماران روانی مبتلا به افسردگی ودو قطبی درگیر اختلالات جنسی می شوند ، به عقیده پزشکان به هم خوردن تعادل سیستم عصبی سمپاتیک و پاراسمپاتیک علت اصلی بروز ناتوانی جنسی ناشی از مسائل روانی است. 

  

راههای درمان نعوظ ناقص, نعوظ ناقص در مردان, عوامل نعوظ ناقص

راههای درمان نعوظ ناقص در آقایان

 

مراحل درمان نعوظ ناقص در مردان عبارتند از :

پذیرش مشکل نعوظ ناقص

از آنجا که مردان نسبت به پذیرش مشکلات مربوط به اختلال جنسی گریزانند و خودشان را به بیراهه می زنند و تمام تقصیرات را به گردن همسرشان و عدم جذابیت جنسی او می اندازند،  اولین قدم و مشکل ترین قدم برای درمان نعوظ ناقص در مردان ، پذیرش مشکل است. یک مرد فقط به دلیل این که  میخواهد نمی تواند نعوظ پیدا کند ، ایجاد نعوظ و حفظ آن نیاز به هماهنگی عملکردی قسمت های مختلف بدن دارد که اختلال در هر کدام از ان ها میتواند منجر به اختلال نعوظ شود. برای ایجاد نعوظ و حفظ نعوظ باید هماهنگی لازم بین روان ، مغز ، دستگاه عصبی مرکزی ، دستگاه عصبی محیطی ، هورمون های خون و عروق خونی وجود داشته باشد و اختلال در هر کدام از این بخش ها مانع از نعوظ موفق خواهد شد. 

 

معاشقه و رابطه اورال برای بهبود نعوظ

بسیاری از مردانی که دچار نعوظ ناقص هستند با افزایش زمان معاشقه یا رابطه دهانی میتوانند موفق به حفظ نعوظ شوند. شما میتوانید با ایجاد حالت مکش هنگام رابطه دهانی ، خون را به آلت تناسلی فراخوانی کنید و به ایجاد نعوظ کامل و حفظ نعوظ کمک کنید. از سویی دیگر انجام معاشقه پرحرارت قبل از شروع دخول می تواند با ایجاد تحریک بیشتر و تحریک ترشح هورمونهای جنسی و ایجاد زمان بیشتر برای خونرسانی به آلت به حفظ بهتر نعوظ کمک کند. 

 

تغییر سبک زندگی برای درمان نعوظ ناقص

داشتن برنامه غذایی سالم ، خواب کافی و ورزش منظم باعث بهبود جربان خون شده که نقش موثری در درمان نعوظ ناقص ایفا می کند. ورزش باعث افزایش فشار خون و اکسید نیتریک می شود که مانند ویاگرا طبیعی برای بدن عمل میکند. 

مصرف میوه ها و سبزیجات و غلات و ماهی برای درمان اختلال نعوظ موثر است. 

خواب کافی میتواند سطوح هورمون های جنسی را تنظیم کرده و باعث افزایش ترشح تستوسترون در بدن شود. 

 

درمان نعوظ ناقص با کاهش عوامل استرس زا در رابطه 

افسردگی ، تنش های محیطی و استرس هنگام رابطه جنسی باعث نعوظ ناقص می شود. 

 

ترک سیگار، الکل و مواد مخدر

مصرف سیگار و مواد مخدر باعث باریک شدن عروق خونی می شود در نتیجه خونرسانی به آلت تناسلی کاهش پیدا کرده و منجر به نعوظ ناقص خواهد شد. مصرف الکل باعث افزایش احساس افسردگی شده و روی تنظیمات شیمیایی مغز اثر گذاشته و ترشج اکسید نیتریک را دچار اختلال می کند. این  ماده نقش بسیار مهمی در نعوظ کامل ایفا میکند. 

 

درمان نعوظ ناقص با طب سوزنی

بر اساس مطالعات انجام شده طب سوزنی می تواند برای درمان نعوظ ناقص به خصوص در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند ، موثر باشد. 

 

مصرف داروهای گیاهی تقویت کننده جنسی

داروهای گیاهی زیادی هستند که میتوانند باعث تقویت نیروی جنسی و بهبود نعوظ شوند ، این گیاهان با بهبود جریان خون به مردان کمک میکنند تا نعوظشان را حفظ کنند. مصرف جنسینگ قرمز ، ریشه ماکا و آب انار با داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان و مواد معدنی از تصلب شرائین پیشگیری کرده و با بهبود عملکرد سلولی مشکلات نعوظ را برطرف می کنند.

 

مصرف ویاگرا 

در صورتی که با سایر روش ها نتیجه ای نگرفتید میتوانید با داروهای ویاگرا که توسط پزشکان تجویز می شود در موارد حاد مشکل اختلال نعوظ را حل کنید. رایجترین قرص های ویاگرا عبارتند از سیلدنافیل ، تادالافیل ، وردنافیل و آوانافیل .

 

درمان نعوظ ناقص با جراحی پزشکی 

در موارید که فرد به طور کلی قابلیت نعوظ  را از دست داده باشد میتوان با روش جراحی پمپهای مخصوصی در آلت تناسلی قرار دارد که به صورت دستی با فشار پمپ آنها که در کیسه بیضه جاگذاری می شود ، حالت نعوظ برای آلت ایجاد کرد. 

در برخی موارد با تزریق مستقیم دارو به آلت تناسلی میتوان تا حدود زیادی اختلال نعوظ را رفع کرد.  

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

خواندن
بانک اسپرم: جمع آوری، انجماد، ذخیره سازی، مزایا و خطرات

مطلب پیشنهادی

سندرم دون ژوان یا دون خوان چیست؟ علائم، علل و درمان

مجموعه: دانستنیهای جنسی دون ژوان یعنی چه   دون ژوان کیست و چه ویژگی هایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *